Ma numesc Alex
Onetiu, sunt manager si consultant de business de peste 15 ani in
Medicina Privata din Romania, si cu precadere in Medicina Dentara.
Pentru a fi mai usor
atat din postura de manager de lant de clinici dar ca si consultant
de business am simplificat intelegerea functionarii unei companii sub
3 puncte cheie: INCASARI, CHELTUIELI si MANAGEMENT.
Incasarile
reprezinta modalitatile de a atrage pacienti prin strategii de
marketing-vanzari dar si prin a-i fideliza prin proceduri interne,
prin caliatatea actului oferit, prin rebranding, recall etc.
Cheltuielile
sunt de fapt focusul pe ceea ce cheltuim si cum cheltuim astfel
incat sa avem o marja de profit multumitoare. De cele mai multe ori
atentia este indreptata catre Vanzari si se pierd din vedere multe
aspecte legate de profitul cu care ramanem.
Managementul
este actiunea prin care obtinem
produsul Incasarilor si Cheltuielilor, adica Profitul. Denumirea de
Management incorporeaza multe arii precum structura companiei,
fluxurile , procedurile interne, angajatii si ierarhizarea acestora.
Sunt foarte multe aspecte care trebuie avute in vedere, asezate pe
fagasul lor astfel incat compania sa functioneze indiferent de
schimbarile externe sau interne si, cel mai important, sa genereze
Profit.
Extrapoland cele 3
arii principale corespondentele lor practice se reflecta in:
Managementul
Businessului cu baza reprezentata prin
digitalizarea si automatizarea printr-un soft stomatologic fara de
care nu mai putem supravietui in ziua de azi; fluxurile si
procedurile sunt aspecte la fel de importante, ce trebuie adaptate
in functie de fiecare organizatie in parte;
Incasarile
pe care le traducem ca si Mix de Marketing-Vanzari: online/ offline,
actiuni interne/ actiuni externe;
Cheltuielile
unde trebuie sa fim atenti la structura operationala astfel incat sa
le tinem in control printr-un management operational eficient.
SOFT
MEDICAL:
De-a lungul mai
multor ani am implementat sau am testat majoritatea softurilor
stomatologice. Cel mai complet si complex soft este iStoma
(www.idava.ro) deoarece satisface
cerintele tuturor angajatilor implicati:
Ca manager imi
ofera control prin masurarea tuturor activitatilor – ceea ce este
esential pentru un business corect astfel incat sa putem scala si
dezvolta compania;
Doctorilor
ofera un instrument perfect de monitorizare al pacientului din punct
de vedere al planului de tratament, al planului financiar sau a
programarilor;
Pentru
receptie, aceasta fiind un mic panou de comanda, iStoma este
esential deoarece scuteste timp cu programarile si procedurile, iar
eu consider ca acest timp sa fie dedicat interactiunii cu pacientii;
De asemena
iStoma este un instrument ideal ce incorporeaza aproape toate
componentele unui business: pentru HR (pontaj, salarii, concedii),
pentru achizitii, pentru contabilitate care se poate importa intr-un
programa precum SAGA, pentru tehnicieni dentari, legaturi cu
radiografiile dentare;
iStoma mai are
o componenta foarte importanta - Marketingul - un CRM cu bazele de
date ale pacientilor si un sistem smart de transmitere a sms-urilor
si e-mailurilor pentru diverse promotii sau recall-uri pentru
pacienti.
Recomand iStoma
tuturor celor cu care interactionez deoarece este un instrument fara
de care o clinica nu poate sa functioneze in parametri
corespunzatori.
MARKETING-VANZARI:
Imaginea si
marketingul unei clinici medicale joaca un rol esential in succesul
si durabilitatea acesteia. Este important ca brandingul, strategia de
marketing si promovarea clinicii sa fie gestionate cu mare atentie si
sa se concentreze pe satisfactia pacientilor.
Din experienta mea,
implementarea unui department de marketing intern sau alegerea unei
agentii full service ori freelanceri individuali este extrem de
dificila. In timp am interactionat cu
cativa profesionisti in domeniul marketingului si am fost dezamagit
de agentii costisitoare. In ani am inteles
cat de complex este acest domeniu si ca o Clinica Stomatologica are
buget si resurse sa foloseasca doar o parte din instrumentele de
marketing si are nevoie de parteneri de incredere care sa structureze
si/ sau sa implementeze o strategie adecvata unui mix de marketing
corespunzator.
Din experienta mea
care s-a contopit cu Teoria invatata la scoala marketingul dentar
inseamna simplu:
Marketig
Online: Branding, Site, SEO, Social
Media pentru notorietate si reclame platite, campanie sms/
email-uri, newsletter etc
Marketing
Offline: parteneri locali, flyere,
conferinte, evenimente, tipizate, afisaj stradal etc
Marketing
Intern si Dezvoltare: Afisaj TV,
Dental Office Manager, Call Center, Second Opinion, Turism Medical,
Card Fidelitate, aplicatie pacient etc
Una dintre
surprizele placute este Head Innovation (www.head-innovation.com)
, o agentie de branding cu care am pastrat legatura deoarece sunt pe
gustul meu privind crearea imaginii prin siteuri profesioniste si
strategii de marketing elaborate.
CONSULTANTA
MANAGERIALA:
Ca si consultant de
business ajut clinicile medicale sa atinga acele obiective pe care le
au in vizor. Acestea pot fi: un exit, un plan de crestere, atingerea
unui profit multumitor, elaborarea si urmarirea unui plan de afaceri
deoarece nu au o strategie de business pe termen scurt, nu mai spun
de una pe termen mediu si lung.
Rolul meu este unul
strategic in sensul ca stabilim impreuna obiectivele personale ale
Administratorului si ma asigur ca acestea sunt transpuse in clinica
sa. De multe ori, in tavalugul operational (atentia pentru atragerea
pacientilor si a diverselor probleme nou-aparute) se pierde focusul
si implicit apare o dezorientare atat la nivel de conducere cat si in
randul angajatilor sau al medicilor colaboratori.
AO CONSULTING este
firma de consultanta pe care am infiintat-o acum 10 ani fiind
dedicata medicilor si antreprenorilor din Romania. Impreuna cu
partenerii mei, furnizori medicali in diverse ramuri oferim servicii
integrate 360 astfel incat o clinica, indiferent de nivelul ei, sa
poata functiona in parametri optimi astfel incat sa produca profit.
Preteaua de partenerii s-a consolidat de-a lungul timpului, lucrand
cu ei pentru clinicile pe care le reprezentam, alegandu-i pe cei
profesionisti si seriosi. Acestia sunt din diverse domenii precum cei
doi prezentati mai sus: marketing, soft medical, dar si
contabilitate, resurse umane, analist strategic/financiar, IT, avocat
etc
Ca si servicii,
intr-o descriere sumara suntem axati pe:
solutii la
cheie cu elaborare de proceduri
dedicate, instrumente financiare de urmarire a cifrelor
businessului, elaborarea business plan-ului in functie de obiective;
consultanta
suport ce presupune crearea unui
business plan impreuna si in functie de obiectivele
administratorului si a clinicii; planificarea financiara cu
elaborarea si urmarirea unei structuri de venituri si cheltuieli;
management operational ce analizeaza structura organizatiei, cu
roluri si taskuri clare si proceduri usor de aplicat astfel incat sa
se asigure un flux de pacienti cat mai simplu si mai eficient
facilizarea
dezvoltarii companiei prin
internalizarea sau externalizarea departamentelor fara de care
clinica nu-si poate desfasura activitatea;
digitalizarea
– pentru clinicile medicale este
simplu, iStoma, insa suntem aici sa facilitam operativitatea din
punct de vedere managerial
Asadar analizam,
proiectam, implementam solutiile si le urmarim astfel incat clinica
sa fie pe un fagas profesionist, la costuri perfectibile in viitor,
si mai ales sa functioneze individual indiferent de schimbarile
inerente.
Concluzionand,
articolul de fata este un prim pas de intelegere cat mai simpla a
Sistemului de Business Stomatologic. Cu cat avem o structura mai
simpla, mai clara, cu atat putem avea o viziune de viitor mai sigura
si astfel, putem sa o aplicam mai usor. Tinta: functionare optima si
un profit sanatos pe termen lung.
Alexandru
Onetiu
Business
Consultant